Tuesday, June 26, 2012

autolike facebook

assalamualaikum wbt...

sama cam tajuk kat atas, kali ni aku nak citer sal autolike kat fesbuk...alaa...kalu korang main tweeter maksud dia retweet...tapi sosial page yang lain aku xtao nama apa sebab aku xmain..
anyway...aku terdetik nak sentuh hal ni sebab lately aku perasan satu hal kat wall page aku. ada sesetengah orang ni baru je berapa saat tulis status then da berpuluh orang yang like...perhatian..aku xmention sal artis or selebriti..its just normal people. kehidupan seharian yang hampir sama....tapi tulah...status pun biase2 jer...tapi berpuluh orang yang like...pastu aku mula sedar sal autolike ni..means bila je orang like kita nye status then kita akan like status orang tu balik. 

                                     

aku sebenarnye langsung XJELES ngan benda2 ni. seriously aku cakap aku langsung xde perasaan bila tengok jumlah like tu. apa yang aku wat?aku terus tengok isi status tu..kadang2 aku gelak je sorang n kadang2 gak aku gelak ramai2 ngan adik2 aku sebab yela...status dia camni

"bowinknyer..."

"caye boshan lew.."

"caye lapar"



tengok...tapi kalu korang tengok jumlah status dia...leh capai sampi beratus tao??kenapa??tu semua sebab AUTOLIKE!

mujurla kawan2 dia jenis memahami..so tolongla 'like' status dia tu..tapi..dapat yang jenis straight forward...jadila camni



haa..amek!!hahha..macam2la,...

apa yang paling aku kesal sekali lam bab2 autolike n..bila je nampak orang tu wat status..kita terus like tanpa baca dulu isi status tu...xpe2..tu kan hadiah sebab orang tu da like status kita kan?tapi pernah x korang terfikir nak baca betul2 apa isi status tu??ada status dok hina2..dok kutuk2 orang bagai..sedih sangat bila aku tengok status kawan sorang ni dok kutuk2 ahli keluarga dia kat wall dia....lagi sedih bila aku tengok bapak ramai yang 'like' status dia..kenapa??

tapi bila jer aku scroll kat bawah aku tengok ada kawan aku sorang lagi post sal keagamaan...n bape banyak je boleh bilang ngan jari bape orang like....hahahaha,,,,soooo FUNNY!!


aku tao ramai akan kutuk aku or terasa ngan post aku kali ni...tapi nilah kenyataan dia yang sebenar...terima hakikat...that is reality of world..=)

well..ni satu lagi jenis status yang some what kind of me...haha


aku xmaksudkan isi kandungan dia...tapi aku maksudkan panjang kandungan dia...sebab aku memang suka tulis panjang2!!hahaha


p.s i <3 u : aku xakan like sesuka hati status orang tu even orang tu da banyak kali like status aku...ahaha

2 comments: