Wednesday, June 13, 2012

macam mana boleh gemok ni???

assalamualaikum wbt...

alhamdulillah kali ni aku diberi masa yang cukup panjang sebenarnya so aku tetibe rasa nak updet blog since topik ni dah main2 lam kpala otak aku since a while.. :)))

yupp...tu tajuk kita pada kali ni! AKU DA GEMOK!!huahuahua....=.=

alkisahnya kuar entry ni sebabnye lam sejak dua menjak  ni aku da rasa something yang xbest lam diri aku...aku mudah penat even jalan xsampai 1km pon..malas nak bergerak...pastu perut pun ase goyang2 bila jalan...lipat2 pun da bertambah...ok stop!stakat tu je..haha...

so menjadi lumrah kaum wanita cam aku ni..(ecece..) menjadi makin gelabah...nak2 plak mama yang slama ni dok senyap jer da mula cakap2..."kakak makan apa kat kolej cna??"

and yang paling demm lagi bila suar2 jeans aku and some of my shirts da XMUAT!!nooo!!!!...but thats reality..=.=''



                                    

gambaq ni kiter amek masa kita skola menengah dulu2..


gambaq ni plak masa kiter mula2 dok matrik





gambaq atas tu plak masa kiter last2 day dok matrik...


ni plak gambaq latest yang baru semalam amek...omo!!

berdasarkan kronologi gambar2 kat atas memang nampak sangat lah kecomelan aku (ahaks!) berganda2...haha..

aku xkata yang aku xbersyukur ngan keadaan aku skang..alhamdulillah aku terlebih masih  cukup makan minum...cuma xkanlah aku nak terus biarkan badan aku membesar macam ni tanpa jagaan kan??makan xsalah..ko boleh makan apa je ko nak tapi once kalu ko da terlebih makan....lagi banyak masalah nyer ye dok??

so bape bulan yang lepas aku da list out apa2 yang wat tubuh badan aku cepat naik...n maybe korang leh cek gak..mungkin sebab2 aku sama ngan korang... :))


  • aku kuat makan mekdi n kepsi...(siyes masa aku kat cni almost once a week aku ngn kawan2 order benda2 n)
  • kat hostel aku dok tingkat empat..tapi aku nyer hostel advance ckit..so tiap2 masa aku pakai lif..turun naik sama jer
  • aku at cni gak ada perkhidmatan bas kalu nak g mana2..so mudah aku nak g mana2 naik bas jerr...
  • siang aku g klas..petang aku berangan..malam aku dok atas kusi wat hw + benda2 lagha...(x excersice lgsung!)
  • makan kat kafe lain kot ngan kat umah (kalu kat umah xdenye mak aku nak buh garam ngan msg ngan serbuk perasa banyak2.)
  • pastu kalu korang perasan ayam2 kat kafe2 ni dia xbuang kulit2 ngn lemak2 tu..pastu goreng lak ngn minyak yang memang kaww la...
  • aku tdo lewat kdg2 sampai 2 pagi (bila tdo lwat kta mudah lpaq..pastu aku ngap la biskut2 krim berlemak tuuuuu)
  • pastu aku pun lupa..haha
ngan jadinye perkara2 kat atas tu maka automatiklah tubuh aku n naik mendadak..(padan  muka)..=.=

so aku da wat keptusan yang aku nak kuruih balik...since bape2 bulan ni aku da start ckit2 wat something..antaranya 
  • aku makan nasik sekali sehari..nasik lak aku kurangkan ckit kuantiti dia (no need to diet lebih2 la..)
  • aku da start turun pakai tangga (naik tangga xlagi..malas)..huihuihui...
  • aku jalan laju2...tapi kena konsisten la..(xyah over xcersise sgt...jalan2 laju pun boleh kuruih..)
  • aku kurangkan beli biskut2 yang berkrim lemak mnis tu (tp chipsmore xleh tggal)
  • untuk kecikkan peha..aku lunjurkan kaki kedepan pastu aku hayun kanan ke kiri lam 50x..(2 testimoni da bjaya..aku juga boleh!!)
  • aku minum air masam2...sebab benda2 masam ni dia ada asid untuk hakis  bakar lemak2 ni (aku baru cuba seminggu...aku xsuka benda2 masam)
  • aku kunyah perlahan2 makan lam mulut bia kasi hancur then baru telan (kalu ada masa free je aku wat camni..slalu telan je pas kunyah skali dua)
  • n last but not least...aku minum air putih banyak2...bila ase lapaq je aku teguk air putih.

and plez dont say that aku gedik2 cakap sal gemok kat cni sebab aku nak tarik laki..no!! tolongla pk positif way...xsemestinya ko nak sihat ko nak kurus ko nak tarik phatian laki..aku xtaolah orang lain camne tapi aku wat suma benda ni sebab aku menci tengok tubuh aku jadi besar n pakai suar ketat2...aku nak kurus sebab diri aku sendiri..xdenye aku nak tarik perhatian laki mana2..aku ni xde rupa..kuruihla macam mana pun xde sape yang nak..huihuihui... :))..n skang ni aku da boleh tersenyum ckit..hehe...

p/s : yes aku memang nak jadi diri sendiri...hepi ngan cara aku even orang anggap aku pelik..tapi xkisah la...im trying not to depend on others..as long as aku mampu wat benda tu sorang aku wat..xsuka susahkan orang lain.. :))

 

No comments:

Post a Comment