Tuesday, July 31, 2012

tazkirah ramdhan

assalamualaikum wbt...

hari ni da 11 ramadhan n rasanya belum terlambat untuk aku ucapakan salam ramadhan kat suma umat islam yang baca belog ni..(yela...kalu xbaca belog ni mana orang tao aku wish kat dorang). actually aku sendiri banyak benda yang nak aku tulis sebab banyak sangat benda yang berlaku and banyak sangat info yang aku sediakan untuk ruangan aku ni...cuma masa x mengizinkan...(sebenarnye aku xde line tenet...tu je sebabnye)

aku tergerak ati nak bagi tazkirah ae ni sebab bukannya apa...tapi aku nak kongikan sikit pengalaman aku and kalu boleh aku nak readers amalkan n tengok kesannya..bukan nak berlagak ataupun apa sebab aku sendiri hambaNya yang lemah n selalu wat khilaf...cuma sekadar berkongsi amalan yang baik

terus terang aku cakap...sebelum puase start lagi aku da tima ujian n dugaan yang bagiku maha hebat...pastu satu demi satu ujian lain muncul tanpa sempat aku selesaikan ujian yang sebelum ni...masa tu aku xmampu nak wat apa2...aku sampai demam2...xbercakap..murung..semuanye demi ujian ni..kadang2 aku terdetik..kenapa aku yang dipilih Allah untuk jalani dugaan ni?kenapa bukan orang lain??aku da berusaha tapi kenapa masih lagi aku hadapi benda ni?pastu datang lagi ujian lain yang cukup buat aku sesak dada...aku penat..penat pk n penat nak hadapi semua ni...kawan2 aku banyak tolong sedarkan aku balik..bagi kata2 semangat untuk aku..,ATIQA...aku jadi tersentak lepas dengar kata2 dia...RADZI...banyak juga naikkan semangat aku lepas dia sendiri penah kena perkara yang lebih kurang sama ngan aku...and ramai lagi kawan yang tolong aku...

perlahan lahan semacam ada suatu kuasa yang membangkitkan aku balik dari murung yang panjang...atas tikar sejadah itu..aku mendapat semangat kembali...mungkin ni adalah kifarah atas dosa2 aku yang lepas..mungkin Allah nak aku lebih dekat denganNya sementelah aku skang ni kadang keliru dalam duniawi... start dari tu aku mula mendekatkan diri pad Allah...aku tao..Allah Maha Mengetahui atas segala yang kita lakukan..aku PERCAYA...hatiku mula terasa tenang...tenang sangat2...

pastu masa aku tengah teman ma2 wat keje...aku tiba2 ternampak buku ni




aku tersentak lagi....masa ni aku tengah alami krisis yang pelbagai....masa tu aku tengah baca majalah bercirikan islamik..tiba2 aku nampak iklan buku ni..and aku terdetik..alangkah bagusnya kalu aku dapat baca buku ni... Subhanallah..Allah jualah yang maha Mengetahui atas segalanya...aku nampak buku ni kat atas meja kerja mama lepas aku simpan majalah tu...semuanya bagai dah diaturkan oleh yang DIATAS...mula2 baca buku ni...aku mengalirkan air mata...seriously buku ni jadi peneman aku masa tu..and jugak masa sekarang...semua isi kandungan dalam buku ni menusuk terus lam jantung atiku....

dan skang ni ni aku sedar...apa yang aku alami semua ni memang ada hikmahnya....banyak perubahan yang aku dapat..ketenangan yang pasti....tapi aku xnak citer kat sini sebab xnak aku naik riak...

tapi aku sangat2 lah mencadangkan korang beli buku ni....baca dan hayati...masa korang tengah ada musibah
insyaallah ayat2 yang diungkapkan ustaz ni mampu buatkan hati korang suma kemabli tenang...beserta ayat2 al Quran yang diberi..=))

No comments:

Post a Comment