Saturday, March 17, 2012

bahana tidur petang

tadi masa aku tengah basuh kain tetibe teringat kisah dulu....masa tu aku darjah enam. ustazah aku bagi nasihat kat kitorang suma jangan amalkan tidur petang yakni tidur pas asar. pastu beliau citer kisah tentang kawan pada anak dia. anak dia masa tu da dok kat unibesiti. masa class agama ustaz dorang nasihat benda sama kat anak2 murid dia... 
''jangan amalkan tidur petang. kalu berturut turut 40 hari kita tidur petang kita dikhuatiri kita akan jadi gila''

pastu adalah sorang budak A ni dia macam "eh,betolke ni?xkot" lebih kuang macam tu la.  pastu keinginan dia meluap luap nak tahu betul ke jadi camtu. start pada tu setiap petang dia akan tidur. untuk mengelakkan kawan2 dia tahu sal kegiatannya tu dia berubah tempat tidur setiap hari. contohnya hari ni tidur dalam bilik B pastu esok dalam bilik C plak..macam tu la. cukup 40 hari dia tidur macam tu. pastu malam tu tengah2 malam dia ketuk bilik kawan dia.."weyh..aku xgila lah!xbetullah apa yang ustaz tu cakap" dia ketawa..setiap malam dia akan ketuk pintu bilik kawan2 dia n akan kata camtu.benda yang sama.kawan2 dia da naik risau da tengok keadaan dia camtu.dah x terurus dan ulang benda yang sama.pas dorang berbincang kemudian baru mereka tao yang si A tu da wat benda xelok...dia cuba menguji kekuasaan Allah...wallahualam..
makin hari keadaan dia makin teruk. nampaknya dia da xboleh diselamatkan lagi. pihak unibesiti panggil parents dia n suh bawa balik.dia diberhentikan....anak usatazah aku cakap dia da xbetul..dah xwaras..

sekarang ni aku xtaolah nasib si A n macam mana....tapi tulah...sejak dari tu aku xamal sangat tidur petang.tipulah kalu xtido langsung. aku tidur cuma xsekerap mana..so kawan2..aku harap korang suma amek iktibar dari citer ni..kalu da xleh tu janganlah wat..janganlah cuba2 nak test bagai...

No comments:

Post a Comment