Thursday, November 3, 2011

penyesalan..=(


aku cdey!!tadi aku dapat result last paper...and from the 7 subject....2 of them are failed! paling malang...subjek2 tersebut adalah bkaitan ngan fizik!adoyai...aku mula2 dapat yang fail 2 aku ok ag la sebab yela memang subjek tu aku lemah sangat..da la xpaham pape ntah yang lecturer ajar...cuma aku terkilan gila bila dapat result yang satu ag tu...aku cuma xrasa yang aku patot fail sebab aku berusaha sangat untuk subjek ni sebab aku da start sukakan subjek n....aku wat latihan...even banyak yang aku xtao n lambat cket than others but i know im push hard....but still...

haih......sape xcdey kan...pastu lecturer aku nama dia Dr K pun bagila nasihat..then baru semangat aku pulih cket...maybe btol kata dia...perbezaan antara yang FAIL ngan A cumalah EFFORT!!
mula mula aku salahkan cos yang aku ambek...yela aku kan budak hayat..so bila aku masok dunia fizik ni mana boleh nak go on...pastu doc K pun wat perbandingan..rupanya..ramai yang dapat A xambik pun fizik...aduhh...terkena ag nampaknya aku ni...masa lam kelas tadi kiranya aku down sangatla...pastu doc K pn bagi nasihat...xpe2...maybe masa n masa terburuk kita..mana tao kot kot pasni kita akan dapat better dari ni...xmustahil orang yang gagal lam test pertama boleh berjaya kat final...bila aku dengar..sejuk ati aku n...=)
dia gak bagi nasihat yang kalu kita xminat 1 subjek tu tapi kita kena amek gak..then cara dia cuba studi dulu subjek tu b4 masok klas....spend time about 1/2 hour untuk belek2...baca perlahan lahan...then kita dapat faham cket2....so xdela masa lam klas nanti kita tido atau bosan sebab kita at least da tao cket2 basic yang nak diajar tu...dari yang xpaham kita boleh cuba untuk faham sebab bnda tu sebenarnye kita da baca awal2 lagi kan?

doc K cakap dia da praktikkan cara n since SRP (lao kita PMR la) ag n hasilnye....kuarla graduan PHD from OXFORD....my mdam DR  K.....
insyaalllah aku pun akn cuba cara ni gak...manala tao kot2 menjadi formula n...tapi paling penting and utama sekali....ATTITUDE...lao xde benda n memangla xkan menjadi hasil usaha kita..then kita TAWAKAL...so hasil usaha kita nanti akan diberkati olehNya.....insyaallah...

notakakilima: penyesalan akan tetap tinggal menjadi penyesalan......lupakan yang lama and bukak buku yang baru..insyaallah kita akan temui sinar yang baru...aminn...=)

No comments:

Post a Comment